Jak začít plánovat svatbu – Jaké kroky nevynechat, aby to klaplo?

Těžko byste hledaly dvě nevěsty, které by měly naprosto stejný názor na to, co je při plánování svatby nejdůležitější a na co se rozhodně nesmí zapomenout. Každá z nich se ale na začátku musela zamyslet nad tím, jak začít plánovat svatbu a jaké kroky je nutné udělat jako první. A v tomto případě si troufáme tvrdit, že by postup měl být stejný u naprosto všech budoucích novomanželů. Jsou totiž věci, které na svatbě mít můžete, ale taky nemusíte. Ale hlavní atributy zůstávají vždy stejné.

Jak už bylo zmíněno výše, každá příprava svatby má svoje specifika, kterým je potřeba podřídit další postup. Někdo chce menší svatbu, někdo má na její naplánování třeba jen měsíc, někdo jiný má zase striktní cenové kritérium. Všichni ale chtějí obřad, říct si své „ano“ a absolvovat sou svatbu po svém. Jak na to?

Místo, termín, úřady

Každá svatba musí mít své kdy, kde, kdo a jak. Bez toho se nemůže odehrát a je nutné to poskládat vše dohromady. Někteří z vás už možná den po zásnubách budou přesně vědět, kde chtějí svou svatbu mít. Ostatní se k tomu doberou poté, co prohlédnou nejrůznější svatební místa také. Poté je potřeba domluvit se svatebním místem volný termín a HNED poté ověřit tento termín i s místním úřadem, abyste měli jistotu, že vás ve vybraný den také někdo skutečně oddá. Pokud se vám povede získat na všechny tyto otázky pozitivní odpověď, měli byste mít vyhráno, co se úplného základu plánování svatby týče.

Náš tip: Až se budete domlouvat se svatebním místem, zeptejte se rovnou radši na 2-3 možné termíny, ať můžete na úřadě případně hned reagovat

Dodavatelé, co se nedokážou rozkrájet

První krok by měl udělat naprosto stejně skutečně každý, ty další už budou u každého různé a neexistuje asi univerzální návod k tomu, jak začít plánovat svatbu. Podle nás je ale stěžejní nejprve začít plánovat služby s těmi dodavateli, co se takzvaně „nemůžou rozkrájet“. Mezi ty patří hlavně svatební DJ´s a kapely, fotografové, kameramani a zkrátka každý, kdo může být v jeden čas jen na jednom místě. Vzhledem k tomu, kolik se každoročně koná v České republice svateb, tak určitě nebudete jediní, kdo jejich služby bude poptávat. Proto v jejich případě často rozhoduje právě rychlost.

Náš tip: V roce 2020 koronavirus zamíchal svatbami poměrně rázně a oproti normálu jich neproběhlo zhruba 10 000. Dá se očekávat, že to novomanželé budou chtít dohnat jak v roce 2021, tak asi i v roce 2022.

Kdo co zařídí?

Zařídit celou svatbu od A do Z? Rozhodně to není nemožné, ale pokud nepatříte mezi ty, kdo si plánování společenských akcí užívají, doporučujeme delegovat vybrané úkoly na nejbližší přátele. Do příprav tak můžete zapojit například družičky, tým nevěsty či ženicha, ale také klidně rodinu. Na svatbu je vždy potřeba dovézt nejrůznější dekorace, vyzvednout svatební dort, květiny a podobně a proto je dobré vědět, kdo může co zajistit. Pokud také víte o někom, kdo má dodávku, určitě na něj nezapomeňte. Může vám vyzvednout větší svatební věci, jako například stan, nebo svíticí písmena.

Krok za krokem jak začít plánovat svatbu

Hlavní je se v plánování svatby neztratit a plánovat vše pěkně krok za krokem. Pokud nemáte opravdu hodně času a neomezený rozpočet, počítejte také s tím, že si budete muset sestavit priority, co chcete na svatbě mít. Hlavně se ale příliš nestresujte, ona ta svatba nakonec bude stejně dokonalá!

  1. Najděte své vysněné svatební místo
  2. Domluvte si možný termín vaší svatby (ideálně 2-3 termíny)
  3. Vydejte se na úřad a ověřte, kdy vás mohou oddat
  4. Vše potvrďte ideálně písemně, ať můžete začít plánovat samotnou svatbu
  5. Při plánování svatby začněte dodavateli, jako jsou svatební DJ, fotograf, catering a podobně

Na nic nečekejte. I u svateb platí, že „kdo dřív přijde, ten dřív mele“